Dlaczego wy ateiści jesteście tacy gniewni?

Onegdaj, gdym żywota jednego zmieniał na drugiego, natknął żem był się na ten niezwykły skarb – film z przemówienia Grety Christiny na Skepticonie 4. Film został zrealizowany przez Roba Lehra z Hambone Productions ale to nie forma jest w nim najważniejsza. Najważniejsza jest treść. I przysięgam na Hyperiona – to, co Pani Christina mówi nie mogło by być bardziej prawdziwe. Byłem zdumiony, zainspirowany, zmotywowany i pełen zapału. Cóż, nie tylko z powodu filmu, ale również z powodu grupy świetnych ludzi, których spotkałem w ateistycznych społecznościach G+. Ale nie rozpieszczajmy ich zanadto – ci, którzy powinni wiedzieć, wiedzą.

Zdecydowałem się więc udostępnić ten film swoim krajanom, z których wielu nie włada szekspirowszczyzną na tyle dobrze by zrozumieć przesłanie. A wielu nie włada w ogóle.

Historia mojej pracy nad tekstem jest długa i nudna, oszczędzę wiec tutaj szczegółów. Nadmienię jedynie, że wybrałem nie ten plik z czasowymi znacznikami który powinienem. Zorientowałem się oczywiście gdy cały transkrypt był już gotowy. Skończyło się tym, że musiałem napisać program do scalenia dwóch plików w jeden by otrzymać w nim poprawny tekst i poprawne znaczniki.

Prosiłem Panią Christinę o autoryzację mojego skryptu ale niestety nie odpisała już od ponad miesiąca. W związku z tym, że nie chcę by moja praca poszła na marne zdecydowałem się opublikować film i zobaczyć co się będzie działo.

Proszę się więc częstować. A jeśli zdecydujesz się na to, by użyć transkryptu do tłumaczenia na inny język, było by świetnie gdybyś dał mi znać – może uda się wspólnie zrobić tuzin różnych wersji językowych.

To o czym mówi Pani Christina jest sprawą najwyższej wagi i równej zasadności w każdym miejscu na świecie. W obecnych czasach nic z wymienionych rzeczy nie powinno mieć miejsca a to jest mój mały wkład w to, by te nagranie było zbędne.

Na koniec – nie jestem żadnym profesjonalnym tłumaczem, zawodowym pisarzem czy cokolwiek w ten deseń. Zarówno transkrypt jak i tłumaczenie są dziełami czysto amatorskimi i jako takie powinny być rozważane. Mimo tego jednak życzę przyjemnego korzystania i owocnej lektury/seansu. Film zobaczyć naprawdę warto, a jest pozycją obowiązkową dla każdego, kto choć raz musiał odpowiadać na pytanie “Co Ci szkodzi religia?”. Obowiązkowo!

Smacznego.
Wersja angielska notki do znalezienia tutaj.

Uznanie:

Wszystkie prawa zastrzeżone i należą do ich prawowitych właścicieli.

Treść nagrania: (C)opyright by Greta Christina
http://freethoughtblogs.com/greta

Forma nagrania: (C)opyright by Rob Lehr – Hambone Productions –
http://www.youtube.com/user/HambonePr…

Transkrypt i polskie tłumaczenie: (C)opyright by AdamZielinski
https://plus.google.com/u/0/108036189…

z Google Community of Atheism – http://is.gd/googleatehism

Odwiedź nas na G+: http://is.gd/atheismcommunity

Nocturnal primate - dumb as I am now it used to be worse.

Tagged with: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Posted in activism, atheism, creative, religion, translations
2 comments on “Dlaczego wy ateiści jesteście tacy gniewni?
  1. Padre says:

    Posłucham wieczorem jeśli nie zapomnę. Nota bene, wydała również książkę pod tym samym tytułem (tak, wiem, Kapitan Obwieś 😉 ).

    • Tak jest, wydała. Tak jest, Obwieś. 🙂
      Also – pisała o tym na swoim blogu. Tekst jednak to nie mowa i o ile czytając książkę narrację dobudowujemy sobie sami, o tyle na YT można posłuchać co poeta _naprawdę_ miał na myśli. Anyway – warto! Polecam.

Leave a Reply

